Uslovi korišćenja naloga Narodne banke Srbije na društvenim mrežama

Narodna banka Srbije koristi društvene mreže kako bi podelila informacije i komunicirala s javnošću i svim zainteresovanim stranama, objavljujući najvažnije sadržaje i aktivnosti u vezi s funkcijama koje obavlja i svojim poslovanjem. Na zvaničnim nalozima Narodne banke Srbije na društvenim mrežama možete da se informišete o aktivnostima iz nadležnosti centralne banke koje su predmet interesovanja medija, stručne i šire javnosti. Takođe, možete da pratite informacije o programima finansijske edukacije i društvene odgovornosti. Nastupom na društvenim mrežama Narodna banka Srbije nastavlja s primenom strategije komunikacije koja doprinosi razvoju poverenja i kredibilnog dijaloga sa svim zainteresovanim stranama, ostvarujući svoje zakonom definisane ciljeve.

Korišćenjem naloga Narodne banke Srbije na društvenim mrežama prihvatate sledeće uslove korišćenja:

1. Administrator naloga Narodne banke Srbije

Odeljenje za komunikacije – Odsek za odnose s javnošću administrator je zvaničnih naloga Narodne banke Srbije na društvenim mrežama.

2. Zaštita privatnosti i zaštita podataka o ličnosti

Svi sadržaji i informacije koje Narodna banka Srbije objavi preko svojih naloga na društvenim mrežama smatraju se javnim. Ovi se sadržaji mogu prenositi bez posebne dozvole, ali uz navođenje izvora (osim u slučaju kada je izričito navedeno da je sadržaj prenesen iz drugog izvora).
Korišćenjem naloga Narodne banke Srbije na društvenim mrežama, i to u trenutku postavljanja sadržaja i informacija, automatski dajete saglasnost za prikupljanje i obradu podataka o ličnosti u smislu propisa kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti.

3. Bezbednost

Na nalozima Narodne banke Srbije na društvenim mrežama ne možete postavljati sadržaje koji

  •  nisu, direktno ili indirektno, povezani sa sadržajem ili informacijom koju je na nalogu postavila Narodna banka Srbije;
  •  predstavljaju reklamiranje ili marketing, iste sadržaje koji se višekratno ponavljaju, kao i koji onemogućuju interakciju drugih korisnika ili uzrokuju tehničke poteškoće (npr. spamovi);
  • mogu onemogućiti, opteretiti ili na drugi način uticati na normalno funkcionisanje naloga Narodne banke Srbije (učitavanje virusa, malicioznih kodova i dr.);
  • predstavljaju korišćenje ili objavljivanje tuđih ličnih i poverljivih podataka ili lažno predstavljanje;
  • predstavljaju maltretiranje i zastrašivanje drugih korisnika, pretnju ili nasilje ili koji podstiču na takve aktivnosti;
  • mogu biti nepristojni, uvredljivi ili zlonamerni, predstavljaju govor mržnje ili diskriminaciju po bilo kom osnovu ili podstiču na ovakve radnje;
  • predstavljaju kršenje prava intelektualne svojine i drugih prava trećih lica (logo ili drugi zaštitni simboli Narodne banke Srbije ne smeju se neovlašćeno koristiti);
  • predstavljaju bilo koju radnju koja je protivna zakonu.

4. Odgovornost za sadržaj

Narodna banka Srbije nije odgovorna za informacije odnosno komentare korisnika društvenih mreža koje oni objavljuju prilikom deljenja objava s naloga Narodne banke Srbije. Odgovornost za te sadržaje/informacije snosi korisnik objave.

Stavovi, mišljenja i iskustva izneta u komentarima na nalozima Narodne banke Srbije na društvenim mrežama pripadaju isključivo autoru i ne izražavaju nužno stavove Narodne banke Srbije.
Lažne korisničke naloge moguće je prijaviti društvenim mrežama. Narodna banka Srbije nije odgovorna za sadržaj postavljen na lažnim nalozima Narodne banke Srbije na društvenim mrežama.

5. Uklanjanje korisničkih komentara

Narodna banka Srbije ima pravo da u bilo kom trenutku ukloni bilo koji sadržaj i informaciju koja predstavlja kršenje ovih uslova korišćenja.

Narodna banka Srbije ima pravo da suspenduje odnosno blokira korisnika koji više puta postavlja sadržaje i informacije koji predstavljaju kršenje uslova korišćenja, da blokira takvog korisnika, kao i da ga prijavi na društvenim mrežama.

Narodna banka Srbije ima pravo da korisnike koji krše Uslove korišćenja naloga Narodne banke Srbije na društvenim mrežama podseti na uslove korišćenja i uslove korišćenja društvenih mreža koje koriste i zamoli za izmenu ili uklanjanje takvih sadržaja i informacija.

6. Izmene i dopune

Radi zaštite ličnih podataka, od korisnika društvenih mreža traži se da izbegavaju objavljivanje ličnih podataka (npr. podaci o bankovnom računu ili kreditnoj kartici, brojevi mobilnih telefona itd.).
Narodna banka Srbije zadržava pravo da ažurira Uslove korišćenja naloga Narodne banke Srbije na društvenim mrežama u bilo kom trenutku.

7. Primena pravila

Nalozi Narodne banke Srbije na društvenim mrežama regulisani su ovim uslovima korišćenja i politikom zaštite ličnih podataka društvenih mreža na kojima Narodna banka Srbije ima zvanične naloge.
Korisnici su dužni da poštuju i primenjuju opšte uslove korišćenja društvenih mreža, koje su prihvatili prilikom pristupanja tim mrežama.

Ako imate pitanja u vezi sa ovim uslovima korišćenja naloga Narodne banke Srbije na društvenim mrežama ili imate predloge za poboljšanje aktivnosti Narodne banke Srbije na društvenim mrežama, pišite nam na drustvene.mreze@nbs.rs.