23.04.2025.

Saopštenje povodom objave pojedinih medija da su računi Elektrodistribucije Srbije u blokadi ali da blokada nije vidljiva na sajtu Narodne banke Srbije

Baza „Čekpoint”, koja se navodi kao izvor informacije, jeste privatna baza podataka koja ne podleže nikakvoj zakonskoj obavezi tačnosti ili ažurnosti podataka, a koja podrazumeva plaćanje pretplate. Ona samo prepisuje i prikuplja podatke, ali ih ne ažurira u realnom vremenu nakon sprovedene prinudne naplate. Za razliku od privatnih portala, Jedinstveni registar računa Narodne banke Srbije je jedini zvanični, merodavni i pravno relevantan izvor informacija o statusu računa u Republici Srbiji. Sve promene statusa računa, uključujući blokade i deblokade, unose se u ovu bazu blagovremeno i u skladu s propisima.

Za dužnika Elektrodistribucija Srbije prinudna naplata se vrši na isti način kao i za druge dužnike, a on nema evidentirane dane blokade, jer je prinudna naplata izvršena u istom danu prijema osnova. Tako je bilo i danas, te je poruka o blokadi poslata poslovnim bankama u 10.35 č, a poruka o deblokadi, nakon potvrđivanja naloga, u 11.33 č.

Informacije o statusu računa javno su dostupne na servisu Narodne banke Srbije i sva zainteresovana lica mogu mu pristupiti potpuno besplatno.

Napominjemo da delimična blokada kao izraz ili oblik blokade ne postoji u sprovođenju prinudne naplate. Ako se misli na deo blokiranih računa (u tekstu 48 od 69 računa), proces prinudne naplate podrazumeva i zakonski osnov da se prinudna naplata vrši s matičnog broja dužnika, odnosno svih računa koji podležu blokadi i ne može se sprovesti s računa koji ne podležu blokadi.

Kabinet guvernera