Палата Народне банке, изграђена у стилу неоренесансног академизма, представља једно од највећих и најлепших остварења у Београду у 19. веку, због чега је сврстана у споменике културе под заштитом државе...
Друштвена одговорност подразумева вођење бриге о утицају сопственог пословања на заједницу и њене ресурсе. Један од кључних ресурса за институцију каква је Народна банка Србије јесте поверење грађана. Оно се гради континуираним и отвореним дијалогом између заинтересованих страна и искреном посвећеношћу разумевању проблема и потреба најшире заједнице. Својим бројним активностима на различитим пољима друштвеног живота, Народна банка Србије настоји да тај дијалог проширује и унапређује.
Увођењем функције заштите корисника финансијских услуга 2007. године, Народна банка Србије имала је циљ да унапреди активности на јачању фер односа финансијских институција према корисницима финансијских услуга и неговање добре пословне праксе, као и да, у оквиру својих овлашћења, обезбеди заштиту њихових права и интереса. Да би се реализовао тај циљ, основне активности Сектора за заштиту корисника финансијских услуга усмерене су на информисање о финансијским производима и услугама и пружање одговора корисницима путем Информативног центра (бесплатним позивом на број 0800 111 110), као и на разматрање приговора корисника финансијских услуга и спровођење поступка посредовања (медијације) ради покушаја мирног решења спорног односа. Поред тога, Сектор за заштиту корисника финансијских услуга едукује и информише јавност у вези с различитим финансијским производима и услугама, сличностима и разликама међу њима. Сходно томе, основан је сајт твојновац.нбс.рс намењен грађанима, тј. онима који желе да сазнају нешто више о финансијским производима, њиховом концепту и ризицима које ти производи носе. Да би информације биле доступније грађанима широм Србије, Народна банка Србије је отворила канцеларије за финансијску едукацију грађана у својим филијалама у Београду, Новом Саду, Нишу, Крагујевцу и Ужицу. Штампањем и дистрибуцијом едукативних брошура и лифлета, као и јавним медијским наступима, Народна банка Србије информише јавност не само о финансијским производима и услугама већ и о другим активностима из своје надлежности.
Организовањем и одржавањем трибина у местима и градовима широм Србије Народна банка Србије доприноси остваривању непосредне комуникације са свим заинтересованим грађанима и на тај начин унапређује информисање јавности.
Као национална институција и активан партнер у едукацији најшире јавности, Народна банка Србије је омогућила да се и домаћа и инострана јавност упозна са специфичним аспектом наше културне баштине, који чине новац али и поруке које он емитује путем својих ликовних решења, тако и само здање Банке, једно од најлепших остварења у Београду у XIX веку. Свесна своје улоге и значаја у друштву, Народна банка Србије је отворила Центар за посетиоце, који спроводи изложбене и едукативне активности с циљем да се грађани, посебно младе генерације, упознају са улогом централне банке и разним аспектима новца. Ослањајући се на традицију, али и гледајући у будућност,Центар за посетиоце, поред основних изложбених активности обогаћених интерактивним садржајима, филмовима, предавањима и дидактичким материјалом за циљане групе посетилаца, спроводи и посебне програме за ученике основних и средњих школа и студенте, који се састоје из предавања, квизова, радионица и турнира у едукативним играма.
Народна банка Србије је и активан учесник културних манифестација као што су „Међународни дан Франкофоније” „Светска недеља новца”, „Дани Београда”, „Ноћ музеја”, „Дани европске баштине” и „Светска недеља штедње”. Такође, Народна банка Србије организује манифестацију „Дан отворених врата” и уступа изложбени простор хола зграде на Славији за организацију манифестација различитог културног и друштвеног садржаја.
Центар за посетиоце је добитник годишње награде Националног комитета Међународног савета музеја (ICOM) за пројекат године у 2007. години, с образложењем да „оснивање Центра за посетиоце и његове активности представљају јединствен музеолошки пројекат у нашој средини, који може да послужи као пример другим значајним државним институцијама”.
На првом Међународном самиту за финансијску едукацију деце и омладине, одржаном у априлу 2012. године у Амстердаму, у организацији Међународног покрета за финансијску едукацију деце и омладине, Народна банка Србије је добила признање за изванредан допринос, визионарство и иновативан приступ који примењује у области финансијске едукације младих у својој држави.
У области друштвене одговорности, Народна банка Србије је усмерена на промовисање и реализацију активности којима остварује позитиван утицај на радно и друштвено окружење, уз што масовније укључивање запослених.
Запослени у Народној банци Србије акценат стављају на помоћ социјално угроженим категоријама становништва и деци са инвалидитетом. Поред организовања и учествовања у хуманитарним акцијама за помоћ овим циљним групама, више пута годишње организују се и волонтерске акције у којој запослени својим радом доприносе решавању одређеног друштвеног проблема.
Током претходних година сарадња је успостављена с центрима, школама и удружењима за децу и омладину с различитим видовима инвалидитета. Та сарадња огледа се у одржавању традиционалних продајних изложби украсних и употребних предмета које су корисници тих установа израдили. Изложбе се одржавају два пута годишње, пред ускршње и новогодишње празнике, у седишту и Филијали у Новом Саду.
У сарадњи с хуманитарним организацијама, током године организују се акције прикупљања хране, школског прибора и половне гардеробе у седишту и филијалама Народне банке Србије. На тај начин развијају се и локална партнерства са организацијама из Ниша, Ужица, Крагујевца и Новог Сада. Такође, за кориснике домова за децу са инвалидитетом и децу без родитељског старања, запослени у Народној банци Србије традиционално припремају новогодишње пакетиће.
Запослени у Народној банци Србије воде рачуна и о заштити животне средине. Од априла 2008. године у седишту је започето с праксом одвајања и прикупљања папира, пет амбалаже и мешаног отпада. У току 2011. године и запослени у филијалама почели су да сортирају отпад. Такође, захваљујући различитим мерама које се примењују, свакодневно се остварује уштеда у потрошњи папира.
Додељивање донација утврђено је Одлуком о образовању комисије за разматрање захтева за доделу донација и хуманитарне помоћи и о утврђивању услова, начина и критеријума за доделу донација и хуманитарне помоћи. На основу те одлуке, новчана средства за донације и хуманитарну помоћ, односно основна средства, нематеријална улагања и инвентар који су трајно стављени ван употребе, у складу са актом о утврђивању критеријума техничке и технолошке дотрајалости средстава у Народној банци Србије, могу се одобрити, односно донирати правним лицима, јединицама локалне самоуправе, образовним и културним установама и установама социјалне и здравствене заштите, као и непрофитним организацијама, односно удружењима, хуманитарним организацијама и другим установама.
Полазиште свих активности Народне банке Србије јесу људи који у њој раде, па је, самим тим, одговорна политика запошљавања предуслов успешног функционисања институције у свим областима. Ради постизања веће мотивисаности, компетентности, професионалности и ефикасности својих запослених, Банка пружа различите могућности стручног усавршавања, као што су завршетак студија и преквалификација, постдипломске студије, семинари у земљи и иностранству, стицање међународно признатих цертификата, као и курсеви страних језика.